Bihu Festival in Odia: Learn about the celebration in 10 lines, 100 words, 150 words, 300 words, or 1000 words (Odia) depending on your grade level. Free PDF download included
10 lines on Bihu Festival in Odia Language (ଓଡିଆରେ ବିହୁ ଉପରେ 10 ଧାଡି 🙂
- ବିହୁ ଆସାମର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ପର୍ବ |
- ଏହା ଆସାମର ଫସଲ ପର୍ବ ଯାହା ୠତୁ ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ |
- ବିହୁର ପର୍ବ ହେଉଛି ଏକ କୃଷି ମହୋତ୍ସବ ଯାହା ସେଠାରେ କୃଷକମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରତିବର୍ଷ ସେମାନଙ୍କ ଫସଲର ବୁଣିବା, ଅମଳ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷାକୁ ସ୍ମରଣ କରିବା ପାଇଁ ଆୟୋଜିତ ହୋଇଥାଏ |
- ଭୋଗଲି ବିହୁ ଖାଦ୍ୟ ବିଷୟରେ, ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁ ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ମନୋରଞ୍ଜନ ବିଷୟରେ, ଏବଂ ଖୋଗଲି ଭଲ ଅମଳ ପାଇଁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବା ବିଷୟରେ |
- ବିହୁ ଶବ୍ଦ ଏକ ସଂସ୍କୃତ ଶବ୍ଦ ଯାହାର ଅର୍ଥ ବିଶ୍ଵରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ଅର୍ଥାତ୍ ସମୃଦ୍ଧତା |
- ଲୋକମାନେ ଏହି ଅବସରରେ ପାରମ୍ପାରିକ ପୋଷାକ ପିନ୍ଧନ୍ତି |
- ଆସାମର ଲୋକ ନୃତ୍ୟ ହେଉଛି ବିହୁ ପର୍ବର ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ |
- ଢୋଲ, ତାଲ, ପେପା, ଟୋକା, ଗୋଗୋନା, ବନହି, ଏବଂ ଜୁଟୁଲି ଭଳି ବାଦ୍ୟଯନ୍ତ୍ର ମାଧ୍ୟମରେ ଗୀତରେ ସାରା ରାଜ୍ୟରେ ଲୋକମାନେ ନାଚନ୍ତି |
- ଏହି ଦିନ ମିଠା ପେଟା ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଭାବେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଏ ଏବଂ ସମ୍ପର୍କୀୟମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ବଣ୍ଟନ ହୁଏ | ବୃଦ୍ଧମାନଙ୍କୁ ସମ୍ମାନ ଏବଂ ପ୍ରେମ ପ୍ରକାଶ କରିବାକୁ ଉପହାର ଦିଆଯାଏ |
- ବିହୁ ପର୍ବ ଲୋକମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଉତ୍ସାହ ଏବଂ ସାମାଜିକ ଏକତା ଏବଂ ସୌହାର୍ଦ୍ଦ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି କରେ |
1, 2, 3 ଶ୍ରେଣୀର ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ 100 ଶବ୍ଦରେ :
ବିହୁ ହେଉଛି ଭାରତୀୟ ଆସାମ ରାଜ୍ୟରେ ଏକ ପର୍ବ ଯାହା ଫସଲ ଅମଳ ସହିତ ଜଡିତ ଏବଂ ଏହା ବର୍ଷରେ ତିନିଥର ପାଳନ କରାଯାଏ | ପ୍ରଥମେ ରଙ୍ଗଲି ବିହୁ ଆସେ ଯାହା ହିନ୍ଦୁ କ୍ୟାଲେଣ୍ଡର ଅନୁଯାୟୀ ବୈଶାଖରେ ପଡେ ଏବଂ ବସନ୍ତର ଆଗମନକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ |
ଭୋଙ୍ଗଲି ବିହୁ ମାଘ ମାସରେ ପାଳନ କରାଯାଏ, ଯେଉଁଥିରେ ବାଉଁଶରେ ନିଆଁ ଲଗାଇ ପୂଜା କରାଯାଇଥାଏ | କଙ୍ଗାଲା ବିହୁ କାର୍ତ୍ତିକ ମାସରେ ପାଳନ କରାଯାଏ ଏବଂ ଏହି ଦିନ କୌଣସି ଆନନ୍ଦ ପାଳନ କରାଯାଏ ନାହିଁ | ବିହୁ ପର୍ବ ଆସାମର ଲୋକଙ୍କୁ ଆନନ୍ଦରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ କରେ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ଏକତା ଏବଂ ପ୍ରେମକୁ ଦର୍ଶାଇ ଥାଏ |
ଶ୍ରେଣୀ 4, 5 ଛାତ୍ରଙ୍କ ପାଇଁ 150 ଶବ୍ଦରେ ବିହୁ ଉପରେ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ପ୍ରବନ୍ଧ:
ଆସାମର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପର୍ବ ମଧ୍ୟରୁ ବିହୁ ହେଉଛି ଅନ୍ୟତମ | ଏହା ଏକ ଅମଳ ପର୍ବ ଯାହା ଋତୁ ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ |
ଏହା ଆସାମୀୟ ଲୋକମାନଙ୍କର ଏକ ପ୍ରତୀକ ପର୍ବ ଯାହା ଆସାମର ଲୋକମାନେ ବହୁତ ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ଉପଭୋଗ ସହିତ ପାଳନ କରନ୍ତି | ଏହି ପର୍ବ ବର୍ଷକୁ ୩ ଥର ପାଳନ କରାଯାଏ | ବିହନ ବୁଣିବାର ଆରମ୍ଭକୁ ପାଳନ କରିବା ପାଇଁ ବୋହାଗ ବିହୁ କିମ୍ବା ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁ ଏପ୍ରିଲ ମାସରେ ପାଳନ କରାଯାଏ, କତି କିମ୍ବା କଙ୍ଗଲି ବିହୁ ଅକ୍ଟୋବର କିମ୍ବା ନଭେମ୍ବରରେ ଉଦ୍ଭିଦ ଏବଂ ମାଗ ବିହୁର ବିହନ ବୁଣିବା ଏବଂ ପ୍ରତିରୋପଣ ସମାପ୍ତ ହେବା ପାଇଁ ପାଳନ କରାଯାଏ କିମ୍ବା ଭୋଗାଲି ବିହୁ ଜାନୁଆରୀ ମାସରେ ଅମଳ ସମୟର ଆଗମନକୁ ପାଳନ କରାଯାଏ |
ଆସାମ ସଂସ୍କୃତିର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ ହେଉଛି ବିହୁ | ବିହୁରେ ଆସାମର ଲୋକନୃତ୍ୟ ଏହି ପର୍ବର ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ | ଏହି ଦିନ ଆସାମୀୟମାନେ ବିଭିନ୍ନ ବାଦ୍ୟଯନ୍ତ୍ରର ଧ୍ୱନିରେ ନାଚନ୍ତି | କୃଷକମାନେ ଅତ୍ୟଧିକ ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ଉତ୍ସାହର ସହିତ ଚାଷ ପାଇଁ ନିଜ କ୍ଷେତ୍ର ପ୍ରସ୍ତୁତ କରନ୍ତି | ପର୍ବ ସମୟରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଥିବା ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଖାଦ୍ୟରେ ଚାଉଳ, ନଡ଼ିଆ, ଗୁଣ୍ଡ, ତେଲ ଏବଂ କ୍ଷୀର ବ୍ୟବହାର କରାଯାଏ |
Essay on Bihu in Odia 200 words
ଶ୍ରେଣୀ 6, 7, 8 ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ 200 ଶବ୍ଦରେ ବିହୁ ଉପରେ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ପ୍ରବନ୍ଧ:
ବିହୁ ପର୍ବ ହେଉଛି ଭାରତର ଆସାମରେ ଚାଷ ସହିତ ଜଡିତ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପର୍ବ | ଆସାମର ଅମଳ ପର୍ବ ଯାହା ଋତୁ ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ | କୃଷକମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଫସଲର ବୁଣିବା, ଅମଳ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷାକୁ ସ୍ମରଣ କରିବା ପାଇଁ ବର୍ଷକୁ ତିନିଥର (ଜାନୁଆରୀ, ଏପ୍ରିଲ ଏବଂ ଅକ୍ଟୋବର) ପାଳନ କରନ୍ତି | ‘ବିହୁ’ ଶବ୍ଦ ଦମାସ ଲୋକଙ୍କ ଭାଷାରୁ ନିଆଯାଇଛି | ଏହି ଉତ୍ସବରେ ଆସାମର ସମୃଦ୍ଧ ସାଂସ୍କୃତିକ ଐତିହ୍ୟ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୁଏ ଏବଂ ବିଭିନ୍ନ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଏବଂ ପୃଷ୍ଠଭୂମିରୁ ଲୋକଙ୍କୁ ଏକତ୍ର କରାଯାଇଥାଏ | ଏହା ଏକ ସୁଖ, ଆନନ୍ଦର ଉତ୍ସବର ସମୟ, ଯେତେବେଳେ ଲୋକମାନେ ଭଲ ଅମଳ ଏବଂ ସମୃଦ୍ଧ ବର୍ଷ ପାଇଁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରନ୍ତି | ଋତୁର ପ୍ରଥମ ଅମଳ ଶାନ୍ତି ଏବଂ ସମୃଦ୍ଧତା ପାଇଁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବାକୁ ଭଗବାନଙ୍କୁ ଅର୍ପଣ କରାଯାଏ | ‘ବିହୁ’ ପର୍ବ ସାତ ଦିନ ଧରି ଚାଲିଥାଏ | ଏହି ସାତ ଦିନ ଚାଟ୍ ବିହୁ, ଗୋରୁ ବିହୁ, ମନୁସ୍ ବିହୁ, କୁଟୁମ୍ ବିହୁ, ସେନେହି ବିହୁ, ମେଲା ବିହୁ ଏବଂ ଚେରା ବିହୁ ନାମରେ ଜଣାଶୁଣା |
ଆସାମର ସମସ୍ତ ରାଜ୍ୟରେ ଏହା ପରମ୍ପରା ଏବଂ ସମୃଦ୍ଧତା ସହିତ ପାଳନ କରାଯାଏ | ଏହି ଉତ୍ସବରେ ଲୋକଗୀତ ଏବଂ ନୃତ୍ୟ ମଧ୍ୟ ଗାନ କରାଯାଏ | ଲୋକମାନେ ଏହାକୁ ବିହୁ ଗୀତା ବା ବିହୁ ଗୀତ ବୋଲି କୁହନ୍ତି |
Essay on Bihu in Odia (250 ରୁ 300 ଶବ୍ଦରେ ):
ବିହୁ ହେଉଛି ଆସାମର ଜାତୀୟ ପର୍ବ l ଆସାମର ଲୋକମାନେ ପ୍ରତିବର୍ଷ ତିନି ପ୍ରକାରର ବିହୁ ପାଳନ କରନ୍ତି – ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁ, କାଶୀ ବିହୁ ଏବଂ ମାଗ ବିହୁ। ଏହା ତିନିଜଣଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ମୁଖ୍ୟ ବିହୁ ଏବଂ ଏହା ଅନେକ ଦିନ ଧରି ପାଳନ କରାଯାଏ | ଏହା କଣ୍ଟି ବିହୁ, କଙ୍ଗଲି ବିହୁ ନାମରେ ମଧ୍ୟ ଜଣାଶୁଣା l ଏହା ଉଦ୍ଭିଦ ବୁଣିବା ଏବଂ ଉଦ୍ଭିଦ ପ୍ରତିରୋପଣର ସମାପ୍ତିକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ |
ମାଗ ବିହୁ କିମ୍ବା ଭୋଗାଲି ବିହୁ ଅମଳ ସମୟର ସମାପ୍ତିକୁ ପାଳନ କରନ୍ତି | ପାରମ୍ପାରିକ ଭାବରେ, ବିହୁ ଲୋକ ନୃତ୍ୟ ଏବଂ ଗୀତ ସହିତ ପାଳନ କରାଯାଏ, ଯାହା ପ୍ରେମ ଏବଂ ରୋମାନ୍ସର ଯୋଗାଯୋଗର ପ୍ରତୀକ ଅଟେ | ଆଜି ବିହୁ ନୃତ୍ୟ ଏବଂ ଗୀତ ଉପରେ ଆଧାରିତ ସାଂସ୍କୃତିକ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମଗୁଡିକ ଢୋଲ, ଟୋକା, ପେପା ଇତ୍ୟାଦି ପାରମ୍ପାରିକ ବାଦ୍ୟଯନ୍ତ୍ର ସହିତ ପାଳନ କରାଯାଇଛି | ଅକ୍ଟୋବର ମଧ୍ୟଭାଗରେ କାଟି ବିହୁ ପାଳନ କରାଯାଏ l ଯେଉଁଥିରେ ଲୋକମାନେ ମାଟି ଦୀପ ଜାଳନ୍ତି ଏବଂ ଧାନ କ୍ଷେତରେ ନୀରବ ପ୍ରାର୍ଥନା କରନ୍ତି |
ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ, ଫସଲ ଅମଳ ପରେ ଜାନୁଆରୀରେ ଭୋଗଲି ବିହୁ ପାଳନ କରାଯାଏ | ଜାତି, ଧର୍ମ ଏବଂ ବର୍ଣ୍ଣ ନିର୍ବିଶେଷରେ ବିହୁ ପର୍ବ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଉତ୍ସାହର ସହିତ ପାଳନ କରାଯାଏ |
ବୋହାଗ ବିହୁ ସବୁଠାରୁ ଲୋକପ୍ରିୟ ଏବଂ ଏହା ବସନ୍ତର ଆଗମନକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ | ଏହି ପର୍ବ ଅନେକ ଦିନ ଧରି ପାଳନ କରାଯାଏ ଏବଂ ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ମଜା ଏବଂ ଉପଭୋଗର ସମୟ ଅଟେ | ପାରମ୍ପାରିକ ଲୋକଗୀତ ଏବଂ ନୃତ୍ୟ ଏହି ଉତ୍ସବର ମୁଖ୍ୟ ଆକର୍ଷଣ | ପ୍ରତିବର୍ଷ ଏପ୍ରିଲରେ ବୋହଗ ବିହୁ, ଅକ୍ଟୋବରରେ କାଟି ବିହୁ ଏବଂ ଜାନୁଆରୀରେ ମାଗ ବିହୁ ପାଳନ କରାଯାଏ | ପ୍ରତ୍ୟେକ ଉତ୍ସବର ନିଜସ୍ୱ ଗୁରୁତ୍ୱ ରହିଛି | ସାଂସ୍କୃତିକ ପରମ୍ପରା ଏହି ପର୍ବକୁ ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ଉପଭୋଗ୍ୟ ଏବଂ ଲୋକପ୍ରିୟ କରିଥାଏ |
Essay on Bihu in Odia Language ବିହୁ ଉପରେ ଓଡ଼ିଆରେ ବିସ୍ତୃତ ପ୍ରବନ୍ଧ :
ପରିଚୟ:-
ଲୋହଡ଼ି, ପୋଙ୍ଗଲ ଏବଂ ବିହୁ ପର୍ବଗୁଡ଼ିକ ସଙ୍କ୍ରାନ୍ତି ପାଖାପାଖି ପାଳନ କରାଯାଏ ଏବଂ ଏହା ସବୁ ସଙ୍କ୍ରାନ୍ତିର ସ୍ଥାନୀୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ | ବିହୁ ହେଉଛି ଆସାମର ପ୍ରମୁଖ ଅମଳ ପର୍ବ | ଫସଲର ପାଚିବା ପାଇଁ ସେମାନେ ଏହି ଅମଳ ପର୍ବ ପାଳନ କରନ୍ତି |
ବିହୁ ଶବ୍ଦ ଡିମାସା ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଭାଷାରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ | ପ୍ରାଚୀନ କାଳରୁ ଦିମାସା ଏକ କୃଷି ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ହୋଇଆସୁଛି | ଏହି ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଶିବରୀ ନାମକ ଏକ ପରିବାରର ଉପାସକ ହୋଇଆସୁଛି।
ବିହୁ ଶବ୍ଦ ଦିମାସା ଲୋକଙ୍କ ଭାଷାରୁ ଆସିଛି | ‘ବି’ର ଅର୍ଥ ହେଉଛି‘ ପଚାରିବା ’ଏବଂ‘ ଶୁ ’ଅର୍ଥ ପୃଥିବୀରେ‘ ଶାନ୍ତି ଏବଂ ସମୃଦ୍ଧତା ’। ଏହି ବିଶୁ ଲୋପ ହୋଇଗଲା ଏବଂ ବିହୁ ହେଲା | ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ପରିଭାଷା ଅନୁଯାୟୀ, ‘ ବି ‘ ର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ‘ପଚାରିବା’ ଏବଂ ‘ହୁ’ ଅର୍ଥ ହେଉଛି ‘ଦେବା’ |
ପ୍ରଥମ ବିହୁ ଶୀତଦିନର ପୌଷ ସଙ୍କ୍ରାନ୍ତି ଦିନ, ଦ୍ୱିତୀୟଟି ବିଷୁବ ସଂକ୍ରାନ୍ତି ଦିନ ଏବଂ ତୃତୀୟଟି କାର୍ତ୍ତିକ ମାସରେ ପାଳନ କରାଯାଏ। ପୌଷ ମାସ ବା ସଙ୍କ୍ରାନ୍ତି ଭୋଗଲି ବିହୁ, ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁ ବିଷୁବ ସଂକ୍ରାନ୍ତି ଏବଂ କାର୍ତ୍ତିକ ମାସରେ କଙ୍ଗଲି ବିହୁ ପାଳନ କରାଯାଏ |
ଲୋକମାନେ ବର୍ଷକୁ ତିନିଥର ବିହୁ ପର୍ବ ପାଳନ କରନ୍ତି | ଏପ୍ରିଲ୍ ମାସ ବ୍ୟତୀତ, ସେମାନେ ଅକ୍ଟୋବରରେ କଙ୍ଗଲି ବିହୁ ନାମରେ ବିହୁକୁ ପାଳନ କରନ୍ତି | ଜାନୁଆରୀରେ ସେମାନେ ଭୋଗଲି ବିହୁ ନାମରେ ଜଣାଶୁଣା ବିହୁକୁ ପାଳନ କରନ୍ତି | କୃଷି ସହ ଜଡିତ ଏହି ତିନୋଟି ବିହୁ ବିଶ୍ୱାସର ଆଧାର ହେଉଛି ଯେ ବିହୁ ହେଉଛି ଏକ କୃଷି ପର୍ବ ଯାହା କୃଷକ ଭଲ ଅମଳର ଇଚ୍ଛା ପୂରଣ କରିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି ଏବଂ କୃଷକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପୌଷ, ବିଷୁବ ଏବଂ କାର୍ତ୍ତିକ ମାସ ଅମଳ ଦିନ ଅଟେ, ତେଣୁ ଏହି ପର୍ବ ମଧ୍ୟ ଏହି ଦିନ ପାଳନ କରାଯାଏ |
ବିହୁ ଅବସରରେ ଆସାମରେ ବଡ ମେଳା ଆୟୋଜିତ ହୁଏ, ଯେଉଁଥିରେ ଆସାମର ତଥା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅଞ୍ଚଳର ଲୋକମାନେ ମଧ୍ୟ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ଏବଂ ପ୍ରତିବର୍ଷ ଏହିପରି ବଡ ଉତ୍ସବର ଆୟୋଜନ କରାଯାଉଥିବାରୁ ଖୁସି ହୁଅନ୍ତି |
ଯାହା ନିମ୍ନଲିଖିତ ଅଟେ –
ଆମ୍ବୁବାଚି ମେଲା, ପର୍ଶୁରାମ ମେଲା, ଡଲ ଜଟ୍ରା ମେଲା, ଅଶୋକାଶ୍ଟି ମେଲା l ଏହି ମେଳାରେ ଲୋକମାନେ ପାରମ୍ପାରିକ ପୋଷାକ ପିନ୍ଧନ୍ତି, ଏବଂ ବାଦ୍ୟଯନ୍ତ୍ର ପାରମ୍ପାରିକ ଭାବରେ ଖେଳାଯାଏ – ଢୋଲ, ତାଲ, ପେପା (ବାଉଁଶ ଶିଙ୍ଗରେ ନିର୍ମିତ ଏକ ବଗଲ ଉପକରଣ), ଟୋକା, ବାହି (ବଂଶୀ) | ପାରମ୍ପାରିକ ନୃତ୍ୟ, କ୍ଷତୁଲ ଏବଂ ଗୋଗୋନା ଇତ୍ୟାଦି ପ୍ରଦର୍ଶନ କରନ୍ତି |
ବିହୁ ପର୍ବର ଗୁରୁତ୍ୱ :-
ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ପାଳନ କରାଯାଉଥିବା ପର୍ବଗୁଡ଼ିକ କୃଷି କ୍ୟାଲେଣ୍ଡର ସହିତ ଜଡିତ | ଲୋକମାନେ ସମୃଦ୍ଧତା ଏବଂ ଭଲ ଅମଳ ପାଇଁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରନ୍ତି | ଅଧିକନ୍ତୁ, ବିଶ୍ୱାସ କରାଯାଏ ଯେ ବିହୁ ଶବ୍ଦ ଦୁଇଟି ଶବ୍ଦରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇଛି – ବି ଅର୍ଥ ପଚାରିବା ଏବଂ ହୁ ଅର୍ଥ ଦେବା ଅର୍ଥ | ପାରମ୍ପାରିକ ନୃତ୍ୟ ଏବଂ ସଂଗୀତ ଦ୍ୱାରା ଢୋଲ, ପେଲା, ତାଲ୍ ଏବଂ ଗୋଗୋନା ପରି ବିଭିନ୍ନ ବାଦ୍ୟଯନ୍ତ୍ର ବଜାଇବା ଦ୍ୱାରା ବିହୁ ପାଳନ କରାଯାଏ | ଆସାମ ବ୍ରହ୍ମପୁତ୍ର ନଦୀ କୂଳ ଏକ କୃଷି ଅଞ୍ଚଳ ହୋଇଥିବାରୁ ଏହି ନଦୀ ଆସାମ ପାଇଁ ଜଳର ମୂଳ ଉତ୍ସ ହୋଇଥିବାରୁ ଏହି ତିନୋଟି ପର୍ବ ରାଜ୍ୟର ପ୍ରମୁଖ ପର୍ବ ଅଟେ। ଏହି ଅଞ୍ଚଳର କୃଷକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ପର୍ବ ସେମାନଙ୍କ ହୃଦୟର ନିକଟତର |
ବିହୁ ପର୍ବର ବିଭିନ୍ନ ରୂପ :-
- ଭୋଗାଲି ବିହୁ
- ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁ
- କଙ୍ଗଲୀ ବିହୁ
୧. ଭୋଗାଲି ବିହୁ :-
ଏହା ମାଗ ବିହୁ ନାମରେ ମଧ୍ୟ ଜଣାଶୁଣା l ଯାହା ଏକ ଅମଳ ପର୍ବ ଏବଂ ଅମଳର ସମାପ୍ତିକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ | ଭୋଗ ଶବ୍ଦର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ମଜା, ଉପଭୋଗ ଏବଂ ଖାଦ୍ୟ | ‘ଉରୁକା’ ନାମକ ଏକ ଉତ୍ସବରେ ଯୁବକମାନେ ଅମଳ ହୋଇଥିବା ଘାସରୁ ଏବଂ ନଦୀ କୂଳରେ ‘ମେଜି’ ନାମକ ଏକ ଅସ୍ଥାୟୀ କୁଟୀର ନିର୍ମାଣ କରନ୍ତି। ଲାଲ ସୀମା ସହିତ ପାରମ୍ପାରିକ ପ୍ରକାରର କପଡା ଗାମୋସା, ବୃଦ୍ଧମାନଙ୍କୁ ସମ୍ମାନ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ଉପହାର ଦିଆଯାଏ | ଏହି ପର୍ବର ଏକ ବିଶେଷ ଗୁଣ ହେଉଛି ଯେ କେତେକ ଅଂଶରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ଖେଳ ଯେପରିକି ଷଣ୍ଢ ଲଢେଇ, କୁକୁଡ଼ା ଲଢେଇ, ବୁଲବୁଲ୍ ଲଢେଇ ମନୋରଞ୍ଜନ ପାଇଁ ଆୟୋଜିତ ହୋଇଥାଏ |
୨. ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁ :-
ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁ ଆସାମର ନୂତନ ବର୍ଷର ଆରମ୍ଭ | ତିନୋଟି ପର୍ବ ମଧ୍ୟରୁ ଏହା ସବୁଠାରୁ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ମଜାଳିଆ | ଏହାକୁ ବସନ୍ତ ଋତୁରେ ପାଳନ କରାଯାଏ ଏବଂ ଏହାକୁ ବୋହାଗ ବିହୁ ମଧ୍ୟ କୁହାଯାଏ |
- ସାଂସ୍କୃତିକ ମହତ୍ତ୍ବ ଆସାମର ଲୋକ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର କୃଷି ମୂଳ ମଧ୍ୟରେ ଦୃଢ଼ ବନ୍ଧନକୁ ଦୃଢ଼ କରି ବୋହାଗ ବିହୁ ସର୍ବାଧିକ ସାଂସ୍କୃତିକ ମହତ୍ତ୍ୱ ଧାରଣ କରେ | ଏହି ପର୍ବ ପ୍ରକୃତିର ଚକ୍ରବର୍ତ୍ତୀ ଢ଼ାଞ୍ଚା ପାଇଁ ଏକ ଶ୍ରଦ୍ଧାଞ୍ଜଳି, ଯେହେତୁ ଏହା ଅମଳ ଋତୁ ଶେଷ ଏବଂ ଏକ ନୂତନ କୃଷି ଚକ୍ର ଆରମ୍ଭ ସହିତ ସମକକ୍ଷ | ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ଈଶ୍ୱରଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ଉପହାରଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ କୃତଜ୍ଞତାର ଏକ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ଏକ ସମୃଦ୍ଧ ନୂତନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଆଶା ଭରିଥାଏ |
- ପର୍ବ ଉତ୍ସବ ବୋହାଗ ବିହୁର ଉତ୍ସବ ଏକ ସପ୍ତାହ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଚାଲିଥାଏ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦିନ ଏହାର ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ମହତ୍ତ୍ୱ ଏବଂ ପରମ୍ପରା ରହିଥାଏ | ପ୍ରଥମ ଦିନ, ‘ଗୋରୁ ବିହୁ’ ଭାବରେ ଜଣାଶୁଣା, କୃଷି ସମାଜର ଏକ ଅବିଚ୍ଛେଦ୍ୟ ଅଙ୍ଗ ଗୋରୁ ପାଇଁ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ | ଗୋରୁମାନଙ୍କୁ ସ୍ନାନ କରାଯାଏ, ଭଲ ଖାଇବାକୁ ଦିଆଯାଏ ଏବଂ ଚାଷ ଏବଂ ଜୀବିକା ନିର୍ବାହରେ ସେମାନଙ୍କର ଅବଦାନକୁ ସ୍ୱୀକୃତି ଦେଇ ପୂଜା କରାଯାଏ | ଦ୍ୱିତୀୟ ଦିନ, ‘ମନୁ ବିହୁ’ ହେଉଛି ନୂଆ ବର୍ଷର ଦିନ ଯେତେବେଳେ ଲୋକମାନେ ନୂଆ ପୋଷାକ ପିନ୍ଧନ୍ତି, ଉପହାର ବିନିମୟ କରନ୍ତି ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ବୟସ୍କମାନଙ୍କଠାରୁ ଆଶୀର୍ବାଦ ମାଗନ୍ତି | ପରବର୍ତ୍ତୀ ଦିନଗୁଡିକ ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଭୋଜି, ସଂଗୀତ ଏବଂ ନୃତ୍ୟରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ | ପାରମ୍ପାରିକ ବିହୁ ନୃତ୍ୟ ଏବଂ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଅଞ୍ଚଳରେ ପରିବେଷିତ ବିହୁ ଗୀତ ଏହି ଉତ୍ସବର ମୁଖ୍ୟ ଆକର୍ଷଣ |
- ସାମାଜିକ ଗୁରୁତ୍ୱ ବୋହାଗ ବିହୁ ହେଉଛି ଏକ ସାମାଜିକ ବନ୍ଧନ ଯାହା ବିଭିନ୍ନ ବର୍ଗର ଲୋକଙ୍କୁ ଏକତ୍ର କରି ଏକତା ଏବଂ ଭାଇଚାରା ଭାବନାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରେ | ଆସାମର ଧର୍ମନିରପେକ୍ଷ କପଡାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରି ଏହି ପର୍ବ ଧାର୍ମିକ ଏବଂ ସାମାଜିକ ସୀମା ଅତିକ୍ରମ କରେ | ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ଆନ୍ତରିକତା ସହିତ ଅଂଶୀଦାର ହୋଇଥିବା ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ଭୋଜିଗୁଡ଼ିକ ସାମାଜିକ ବନ୍ଧନ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ସୌହାର୍ଦ୍ଦ୍ୟକୁ ଦୃଢ଼ କରେ | *ପରିବେଶ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ :- ଏକ ପରିବେଶ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ, ବୋହାଗ ବିହୁ ଆସାମବାସୀଙ୍କ ପ୍ରକୃତି ପ୍ରତି ଗଭୀର ସମ୍ମାନର ଏକ ପ୍ରମାଣ | ପର୍ବ ରୀତିନୀତି, ଯେପରିକି ଗୋରୁ ଏବଂ ବୃକ୍ଷର ଉପାସନା, ଜୀବନ ରୂପ ଏବଂ ଇକୋସିଷ୍ଟମର ପରସ୍ପର ସହ ଜଡିତ ଏକ ବୁଝାମଣାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ | ଏହା ପ୍ରକୃତି ସହିତ ନିରନ୍ତର ଜୀବନଯାପନ ଏବଂ ସହ-ଅସ୍ତିତ୍ୱର ଗୁରୁତ୍ୱକୁ ସୂଚିତ କରେ | ୩. କଙ୍ଗଲି ଵିହୁ:- କୃତି କିମ୍ବା କଙ୍ଗଲି ବିହୁ କୃଷି ସହିତ ନିବିଡ ଭାବରେ ଜଡିତ | କଙ୍ଗଲିର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଗରିବ କାରଣ ଖାଇବାକୁ ଅଧିକ ବାକି ନାହିଁ | ଏକ ମାସ ଧରି ଦେବୀ ଲକ୍ଷ୍ମୀ (ଧନୀ ଦେବୀ) କୁ ପୂଜା କରିବା ପାଇଁ ତୁଳସୀ ଉଦ୍ଭିଦ ସମ୍ମୁଖରେ ଦୀପ, ମାଟି ଦୀପ ଜାଳିବା ଦ୍ୱାରା ଏହି ପର୍ବ ପାଳନ କରାଯାଏ | ତୁଳସୀ ହିନ୍ଦୁ ଧର୍ମରେ ଏକ ପବିତ୍ର ସ୍ଥାନ ଧାରଣ କରିଥାଏ | ଫସଲର ଉତ୍ତମ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ଧାନ କ୍ଷେତରେ ମଧ୍ୟ ମହମବତୀ ଜଳାଯାଏ |
କୃତି ବିହୁର ଗୁରୁତ୍ୱ :-
କୃତି ବିହୁ, ଯାହା କଙ୍ଗଲି ବିହୁ ନାମରେ ଜଣାଶୁଣା, ଭାରତର ଆସାମ ରାଜ୍ୟରେ ପାଳନ କରାଯାଏ ଏବଂ ଏହା ଏକ ନିଆରା ପର୍ବ | ଅକ୍ଟୋବର ମଧ୍ୟଭାଗରେ ବିହୁ ପାଳନ କରାଯାଏ |
ସାଧାରଣତଃ ଅକ୍ଟୋବରରେ ଆସାମରେ ବୁଣିବା ଆରମ୍ଭ ହୁଏ | ଆସାମୀ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ କାଟି ବିହୁ ଭୋଗଲି ବିହୁ ଏବଂ ରୋଙ୍ଗାଲି ବିହୁଠାରୁ କମ୍ ନୁହଁନ୍ତି | ଏହି ଦିନ, ଲୋକମାନେ ନିଜ ଘର ବାହାରେ ମାଟି ଦୀପ ଜାଳନ୍ତି, ଏବଂ ତୁଳସୀ ଫୁଲମାଳ ଏବଂ ଆଲୋକ ଲଗାଇ ସଜାଯାଇଥାଏ | ଯଦିଓ ଏହା ନୂଆ ନୁହେଁ କିନ୍ତୁ ଏହା ଅନ୍ୟତମ ପ୍ରାଚୀନ ପର୍ବ | ଏହା ସେହି ଦିନଗୁଡିକର ସ୍ମରଣ କରାଏ ଯେତେବେଳେ କୃଷକମାନେ ଧାନ କ୍ଷେତରେ ଲଣ୍ଠନ ଆଣି କୀଟନାଶକ ନଷ୍ଟ କରୁଥିଲେ | ଆସାମରେ ପ୍ରାଚୀନ କାଳରେ, ଯେତେବେଳେ ବିଦ୍ୟୁତ୍ ଉପଲବ୍ଧ ନଥିଲା, ଲୋକମାନେ ନିଜ ଘରେ ଦୀପ ଜାଳୁଥିଲେ, ଯାହାକୁ ‘ସାକି’ କୁହାଯାଉଥିଲା, ଯାହା ବାଉଁଶ ବାଡି ଉପରେ ରଖାଯାଇଥିଲା |
ସମଗ୍ର ଆସାମରେ କତି ବିହୁ ବହୁତ ଉତ୍ସାହର ସହିତ ପାଳନ କରାଯାଏ | ବିହୁ ହେଉଛି ଭାରତର ସେହି ପର୍ବ ମଧ୍ୟରୁ ଅନ୍ୟତମ, ଯେଉଁଥିପାଇଁ ଧର୍ମ, ଜାତି ଏବଂ ସାମାଜିକ ସ୍ଥିତି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ, କାରଣ ବିହୁରେ ସମସ୍ତ ଧର୍ମର ଲୋକ, ବିଭିନ୍ନ ସାମାଜିକ ସ୍ଥିତିର ଲୋକ ଏବଂ ଯେଉଁମାନେ କୃଷି କାର୍ଯ୍ୟରେ ଜଡ଼ିତ, ସେମାନେ ଏକାଠି ହୋଇ ଏହାକୁ ପାଳନ କରନ୍ତି | ବହୁତ ଆନନ୍ଦରେ |
ଗାମୋସା ଉପହାର :-
ଆସାମର ଲୋକମାନେ ଦିନସାରା ଅତିଥିମାନଙ୍କୁ ମନୋରଞ୍ଜନ କରାନ୍ତି, ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କୁ ଏକ ‘ଗାମୋସା’ ଦିଆଯାଏ – ଏକ ସ୍ଥାନୀୟ ଭାବରେ ନିର୍ମିତ ହାତ ତିଆରି ଟାୱେଲ୍ |
ଉପସଂହାର
ବିହୁ ପର୍ବ ହେଉଛି ପଞ୍ଜାବର ଲୋହରୀ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ଭାରତର ପୋଙ୍ଗଲ ପରି ଏକ ଅମଳ ପର୍ବ | ନୂତନ ଅମଳ ଉତ୍ସବ ଭାବେ ପାଳନ କରାଯାଏ | ଏହା ମୁଖ୍ୟତଃ ତିନି ପ୍ରକାରର, ଭୋଗଲି, ରୋଙ୍ଗାଲି ଏବଂ କଙ୍ଗଲି |
ଏହି ପର୍ବ ଏକ ସାଂସ୍କୃତିକ ଐତିହ୍ୟ | ଏହା ମୁଖ୍ୟତଃ ପ୍ରକୃତିର ପର୍ବ | ଏଥିରେ ଉପହାର, ମାଟି ଦୀପ, ଭୋଜି, ତୁଳସୀ ପୂଜା ଏବଂ ଅନେକ ବଡ଼ ମେଳା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ |
Download PDF – Bibhu Festival in Odia
Our another Essay Blog Post Odia Language
ethics and values 6th semester mahatma gandhi jayanti 150 odia chha mana atha guntha paribesa pradusana odia essay tuma priya khela odia essay samayanubartita odiaessay nari sashaktikaran odia essay Sitarutu Odia essay Ratha Yatra Odia Brukhya Ropana Odia Paribesa Surakhya Essay Summer Season Essay Mother Teresa Odia